trött på ost nu

jag äter frukost. medan jag väntar på havregrynsgröten tuggar jag på en smörgås med smör och ost på. först äter jag osten. ah, nu kommer mamma med gröten. och uppepå, äppelmos. mmmmm. nä nog tog mjölken slut, jag vill ha mer.

- ost

mamma skär en ostskiva och lägger på min smörgås.

- neeeej, oooost

mamma tittar på min tallrik, mjölk säjer hon, du vill ha mjölk. och jag nickar. nu har jag ätit upp all gröt. gröt är livet. nu vill jag slicka av äppelmosskeden.

- ost

mamma tittar på min smörgås där osten sitter kvar. vill ha en ostskiva till, frågar hon. nej. hon pekar på mjölken. vill du ha mer mjölk i ditt glas? nej. men vad vill du då?

- oooooost

äppelmos, är det det du vill ha? jag nickar.

- äppemoo

jaaaa det fungerar. det kommer äppelmos.

- braaaa. äppemoo. prumpa. kiss. fäjdi.

elsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback