Allt för att surfa

Övergången till IP-telefoni gick kanske inte exakt som vi tänkt oss. Först hade vi ingen telefon. Sen fick vi igång telefonen men då dog det trådlösa nätverket. Så idag satt jag hemma och vabbade och försökte jobba lite samtidigt.

Kabeln räckte inte fram till skrivbordet så jag skapade mig ett eget, av en pall. Och lämplig höjd på stol tycktes en barnfåtölj vara. Så man kan ju gnälla över att det var grymt obekvämt att sitta med knäna under hakan och höfterna ur led, eller så kan man känna sig smal och snygg eftersom man får plats i en barnfåtölj...




När kroppen går i strejk lyckas jag sträcka ut sladd ända till fatboy och mig själv i fatboy. Barnfåtölj fungerar lika bra som fotpall. Men när jag sjunkit igenom all fyllning i fatboy och sitter med rumpan mot golvet och svanskotan är krossad känner jag mig inte längre så smärt.



Då känns det bra att ha ett 3G-modem till hands så nu är det som vanligt igen. Jag och min lilla dator i tevesoffan. Check.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback