18500 Jordanien

Ute är det så grått så grått. Inte så kallt för all del men det snöar än. Och vi (99 procent av alla svenskar) är så trötta på snö nu. Vi vill ha vår men vi vill helst slippa slasket som kommer när all snö smälter. Vi vill att det ska bli sol och torrt och krokusar i rabatten på en gång. Eller varför inte bikiniväder på en gång tänker vi desperat när vi läser DN på morgonen.

För i DN hittar man spaltmeter efter spaltmeter med reklam från smarta resebolag som vet exakt vad vi bleka svenskar behöver just nu. En sista minuten. Jag dreglar över annonserna till Australien och Nya Zeeland, till Karibien, en resa till Petra och Döda havet för artontusenfemhundra, sju dagars kryssning, elva dagars kryssning och det är ju all inclusive också för bara dryga femtusen. Ja plus flyget till Dubai där båten avgår från då. Det kan väl inte kosta så mycket till Dubai väl??

Eller så är jag hemma i vår. Jobbar och skottar snö och letar efter röda prislappar på ICA Maxi. Bygger små staket i rabatten så att inte vårfloden från plogvallen ska dra med sig alla krokusarna rakt ner i källaren på huset. Ligger på pass med luftgeväret i väntan på att få göra en Runar när rådjuren gräver upp tulpanlökarna. Jag sparar mina artontusen och åker för att leta efter ett par gummistövlar istället. Innan det är sista minuten på dem och bara finns storlek fyrtiofyra kvar.

Tar vara på det positiva i varje situation. Vad är väl en resa till Jordanien när man har chans på ett par gummistövlar i storlek trettiosju?

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback