Förbluffad

Min granne vill köpa en gris. Det visar sig att grisen är en slags burk som hon ska ha sin julskinka i, Tupperware om jag inte minns fel. Ha ha, det är ju helt underbart! Jag följer via facebook hur hon budar på sin gris för dryga trehundra kronor. Nu är ju jag ingen Tupperwaretjej så av helt naturliga skäl hade jag ingen aning om att man ska ha sin skinka i en speciell julskinkaplastburk. Min spontana reaktion är att hon måste vara knasig, vem vill köpa en begagnad plastburk för trehundra spänn?

Inte bara min kära granne förstår jag genast när jag gör min miniresearch på Internet. Tradera, Shoppaloss, Fyndtorget...bud på denna burk för hundrasjuttio kronor, trehundra kronor, fyrahundra kronor. Jaha, i så fall är ju trehundra plötsligt ett väldigt bra pris. Särskilt om alla har en. Jag är helt förbluffad. Men nu måste jag fråga, detta kräver en kommentar: Har du en Tupperwaregris hemma?

Juno

Kommentarer
Postat av: Vad är det för fel på folie?

Öh..nej! Av alla saker jag får sug efter på tradera kan jag ärligt säga att detta inte är en av dem.



/en mer normal granne :-)

Postat av: Juno

exakt, folie is the shit!

2010-12-07 @ 20:24:05
Postat av: Mina

ehh näe... första gången jag hör om den och nej, det är inget jag tycker att vi behöver här hemma :)

2010-12-07 @ 20:43:37
URL: http://jagochjagigen.blogspot.com/
Postat av: L

Jag antar att jag inte behöver svara som inte ens har en espressomaskin:)

2010-12-08 @ 20:45:11
Postat av: Juno

jag kan inte se hur coolhetsfaktorn kan vara samma på en espressobryggare och en gris...

2010-12-08 @ 21:32:42
Postat av: P

Hemma så är det jag som är grisen !

(eller var det svin ?!)

2010-12-11 @ 22:35:13
Postat av: Juno

oj, får jag välja?!

2010-12-17 @ 22:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback