Striking distance

På teve går en gammal film från nittiotre. Striking distance. Jag vet att jag har sett den förut, jag har för mig att jag tyckte det var en dålig film när jag såg den för länge sedan. Jag minns att det är med Bruce Willis. Men min hjärna med felprogrammerat minneskort kan inte minnas vad själva plotten är. Who's killing who and why? Så jag låter teven stå på en liten stund. Bara för att komma på vem som är boven.

Och där är ju hon. Sarah Jessica Parker, det hade jag inte lagt på minnet. Det är möjligt att hon nittonhundranittiotre tyckte det var stort att spela mot Bruce Willis. Idag skulle han förmodligen tycka det var stort att spela mot henne. Tiderna förändras.

Nu kommer jag på det, det är ju polisen som är boven. Fast alla är ju poliser för det här är ju en polisfilm. En dålig polisfilm, det har inte förändrats på sjutton år. Och nu när jag vet. Plotten. Who's killing who and why. Att det fortfarande är en dålig film. Varför sitter jag kvar och tittar ända till eftertexten kommer? Det gjorde jag sist med. Inte mycket har förändrats.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback