Som en finne i arslet ungefär.

Så uppfattar jag det när jag, liksom alla andra, får så många nyhetsbrev från kreti och pleti. De flesta har jag förmodligen tänkt att "det kanske kan vara kul att få nyheter om det här" men sju år senare är det inte så intresant längre, eller så visade det sig direkt att det inte alls var intressant. Så vad gör jag då när dessa ointressanta mail rasar in i min brevlåda?

1. Markerar alla mailen och tar "radera"
2. Markera mailet som läst och tänka att jag ska läsa det lite senare (vilket är ett kasst alternativ för det har aldrig hänt att jag har läst det senare)
3. Försöka att avregistrera mig från sändlistan

Och nu försöker jag mig på alternativ tre för mina StayFriends nyhetsbrev. Någon hej hej gamla kompis site som jag inte minns varför jag reggat mig på, som jag aldrig är inne i och inte minns vad jag har för konto/lösenord längre. I toppen av deras nyhetsbrev (om saker som helt okända människor gör) står det "För att avbeställa nyhetsbrevet eller ändra textformat se information i slutet på detta meddelande." Jättebra.

Men när jag läser i slutet av mailet för att avbeställa breven så står det:

Avbeställa nyhetsbrev eller ändra format
Det här nyhetsbrevet som du får från Stayfriends informerar dig regelbundet om nyheter som gäller din registrering. Du kan inte avbeställa detta nyhetsbrev .

Man kan ju bli knäpp för mindre.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback