jag heter som en drake

först kom en ny tand upp. jättekonstigt var det för den kom upp innanför de vanliga tänderna och ingen annan tand var ett dugg lös. men igår blev en av de gamla tänderna lite lös. när jag kom hem från dansen vickade mamma på den och sa att den lossnar nog om några dagar.

oj vad fel mamma hade. tanden lossnade mitt i spagettin och köttbullarna ju!

så vi fick först torka lite tandblod och sen sköljde vi tanden och lade den i ett glas till tandfén. och idag får jag välja middag för vi ska fira lite. pannkaka ska jag välja. mamma tycker det var ett jättebra val för det var så längesen vi åt pannkaka.

och vet ni, fandfén har varit här i natt och tagit min tand, men hon tjuvade den inte. för lämnade en guldpeng istället. snällt va? och nu heter jag tandlösa, precis som den svarta draken nattfasan heter. det gillar jag!

joar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback