Fel bok

På pendeltåget mellan centralen och Trångsund sitter två personer och läser varsin bok. Mitt emot dem sitter en tredje person och tittar konfunderat på de två bokmalarna. När killens bok är slut lägger han ner den i knät. Champagneflickan heter hans bok och den är lite röd och lite rosa och så. När tåget närmar sig Trångsund slår tjejen ihop sin bok. Handel med döden heter den och den är bara svart och vit.

Personen mitt emot tittar på killen som kanske är i tjugoårsåldern, sen tittar han på tjejen som är knappa fyrtio. Tillslut säger han på bruten svenska "Jag är från Irak och vet inte allt om Sverige, men ni läser fel bok va?" Ja vad vet jag, min bok handlar om en polis som extraknäcker som yrkesmördare och det är ju fel, det är det faktiskt.

Juno


Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha.. jaa ostkrokar hjälper mot det mesta! ;p Att jag inte tänkte på det.. hade till och med en påse! Fast...kladdkaka är ju inte helt fel det heller,och det slank ner vill jag lova! ;)



Oj, vilken roligt konversation! Hade nog haft svårt att hålla mig för skratt om jag suttit där!

Jag hörde en rolig konversation en gång mellan två tjejer som var runt 16 kanske. De diskuterade solarium och den ena tjejen säger på fullt allvar att hon lägger ögonskydd på bröstvårtorna för att hon inte vill ha bröstcancer!

DÅ hade jag svårt att hålla mig för skratt!

Postat av: Tantaugusta

Dina underbara betraktelser! Mer av dem!

2009-09-23 @ 11:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback