Vampyrskolan suger (inte bara blod)

Min femåring är lite mörkrädd av sig. Min femåring brukar komma traskandes till "familjesängen" på nätterna. Min femåring brukar dock alltid somna själv. Fast inte nu längre. För nu är han rädd för vampyrpojken. Va? Vilken vampyrpojke, när såg du vampyrfilm?

Bolibompa kvart i tre på eftermiddagen. Klassad som komedi för det handlar tydligen om en vampyr som inte tål att se blod. Fast så vansinnigt rolig var den visst inte om man är fem år. Och jag vet att jag som mamma borde kontrollera vad min son ser på teve, fast vid den tiden förväntar jag mig ingenting läskigt och jag är helt off-gard. Han vet också att han ska stänga av om det är läskigt. Problemet är att det inte var läskigt just då, mitt på dagen när det var ljust ute och kompisarna var här.

Det är ju sen på kvällen det blir läskigt. När man inte kan sluta tänka på det. Den lilla stackaren.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback