Vägen ut ur mörkret

Maken letar sistaminutenresa. Han tycker också det är mörkt och vill fara en vecka till ljus och värme. Jag tittar ner på min svampiga mage och får lite lätt panik över att ens tänka på en bikini just nu, även om jag faktiskt just kom från träningen. Men jag är låg, jag är godissugen och jag har usel karaktär just nu.

Sen tittar på tevetablån och ser att det är Lyxfällan om en timme. Då brukar jag automatiskt få ångest över hur dåligt det kan vara, skulle kunna vara, är, blir? Och spendera pengar på en resa, kan vi verkligen göra det nu? Jag vill. Jag panikar lite här i soffan och anstränger mig för att inte gå ner och hämta tunna potatisskivor med dill och salt på. Vägen ut ur mörkret är lång och slingrig.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback