Det är kört

Det jag behöver göra nu är två saker. Ingenting som är extremt tidskrävande och ingenting som är ett dugg avancerat, faktum är att det inte ens kostar skitmycket pengar. Med andra ord, det finns inga ursäkter.

Ett. Jag måste röra på mig mer.

Jag tänker på hur duktig jag var förra året och försöker hitta samma energi men det är inte lika lätt att motivera sig ett år och tre månader efter graviditet som efter tre månader. Då försöker jag tänka på att kläder ska sitta snyggt men sen inser jag att jag ändå inte har råd att köpa de snygga kläderna så då faller det korthuset ihop.

Två. Jag måste ge fan i att snatta i godisskåpet.

Jag försöker att inte handla godis men tänker hela tiden att vi äter så lite så det är ingen fara. Eller det är ju gott att ha något hemma i alla fall. Och sist på ICA Maxi var det extrapris på chips, jättebilligt faktiskt. Men problemet är nu inte att jag har godis i ett skåp. Problemet är att jag plötsligt har lite mindre godis i ett skåp.

Motivationen tryter och jag kastar mig ner i tevesoffan med en Anthon Berg istället för att kasta mig upp på motionscykeln medan jag glor på skräpteve. Varför? För att det ändå är kört. Så känns det ikväll, imorgon kanske det känns annorlunda.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback