Har du köpt ett paket till mig?

Familjens gudson, ja makens i alla fall, fast enligt principen allt ditt är mitt så är han allas gudson, ja ja han i alla fall fyller år idag. Han hade förstås kalas och det kom förstås jättemånga kompisar och firade honom och han fick naturligtvis jättemånga paket också. Precis som sig bör.

När mormor och man kommer några timmar senare säger den nyblivna sjuåringen:

- Hej, har du köpt ett paket till mig?
- Nej, men grattis i alla fall, får han till svar tillsammans med en handskakning.
- ?!

Det stackars barnet vet inte riktigt hur han ska bemöta detta oerhörda besked men gör sitt bästa för att hålla god min. Det sägs att man inte förstår ironi fullt ut förräns man är tolv år, kanske gäller det samma för ovanligt dåliga skämt. Aldrig skoja om paket eller godis...

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback