Det är verkligen inte lätt...

...att vara en nyttig och hälsosam person. Inte under normala omständigheter, där jag slits mellan att vara ekonomisk och äta upp Castellon som maken köpt hem eller att vara nyttig och låta den bli mögligare så att den måste kastas. Jo, jag åt den. Ettåringen och jag delade lika, fast det var bara jag som tryckte i mig tillika onyttiga kex också... 

Man förstår då att med den karaktären så är det verkligen inte lättare att vara nyttig och hälsosam dagar när allt blir lite uppochner. Eftersom vi kom iväg tre timmar senare från stan än planerat blev det drive through till lunch. Och det går ju inte att äta sallad när man kör så jag svullade i mig en svampig QP, soggiga pommes och en helt överflödig milkshake. Till min heder får sägas att jag kastade äppelpajen som kom med på köpet. Vad det nu ger för tröst.

När man startar tre timmar sent så kommer man av naturliga skäl även fram lite senare än planerat. Så istället för hinna hem och laga "hälsomat" blev det ett av tre(?) hak i Orsa där vi valde mellan korvmojjen, gamla pizzerian eller nya pizzerian. För nu vara lite nyttig valde jag bort pizzan till förmån för kycklingfilé och ris. Fast inte ens jag är så snål att jag äter kryddad skosula bara för att få valuta för mina pengar. Så jag högg glatt in på makens enorma pizza.

Och så var det med det. Mitt fredagsmys består av ett glas vatten.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback