Antingen det behövs eller inte

"Jag städar en gång om året, antingen det behövs eller inte" säger Bamses farmor när hon sopar så det ryker i sitt lilla hus på höga berget. Men så är hon också åttio år (gissningsvis) och har väl kommit både i och ur klimateriet för länge sedan. Vilket innebär att den inre städklockan har slutat att ticka.

Själv städar jag fortfarande en gång i månaden, antingen det behövs eller inte. Det känns inte helt sunt, nu är vi ju här i vårt lanthus och har med oss bra böcker, PS2:an, kusin Bell och hela helgen på oss att koppla av och ladda batterierna. Men allt jag kan tänka på är att städa diskhon, badrummet, köpa diskmedel, dammsuga och kanske hinna kasta i en tvätt i maskin. Denna städning när den blir som en mani medför dessutom finnar, skadligt på alla sätt och vis alltså.

Jag vet att jag inte är ensam om detta, miljarder andra kvinnor världen över lider av samma konstruktionsfel som jag. Så kan man inte bara bortse från denna lilla Guds misstag och gå och lägga sig och somna om igen? Tydligen inte för nu märker jag hur jag mot min vilja går jag och letar fram dammsugaren. God morgon.

Juno

Kommentarer
Postat av: Anonym

om inte dammsugarröret är gömt kan jag använda det nästa gång så du slipper börja med att städa efter mig. /L

2009-11-01 @ 15:24:15
Postat av: Juno

Hej kära svåger, det är lugnt. Jag hade dammsugit i vilket fall som helst =) Hittade dammsugarröret uppe, bakom kaminen. Logiskt va?!



Vi får väl åka upp samtidigt nästa gång så kan vi dammsuga ihop, delad glädje...och så vidare...alla hälsar. puss.

2009-11-01 @ 15:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback