Wahlströms röda

Wahlströmsböcker. Sentimentalvarning. Med i resväskan åkte en med röd pärmrygg. Det är höglösning och asgarv.

Ur Toppen, sa Knoppen av Bengt Linder 1969
Nu hände det något viktigt på TV-n och då stack pappa ut huvudet.
- Får mamma se på TV och inte jag? sa han.
- Mamma är i köket, sa jag.
- Varför hon smörgås och inte jag? sa pappa.
- Hon får ingen smörgås, sa jag, hon håller på att säja god natt till Pussen. GÅ OCH LÄGG DEJ!
- Får jag bara säja en sak? sa pappa.
- Vad då? sa jag.
- Jag vann en glaskula idag.
- Jaså, sa jag och tittade på TV-n.
- Får jag säja en sak till? sa pappa.
- Vad då? sa jag.
- Vill du se på min glaskula?
- Det kan jag göra imorgon, sa jag, jag tittar på TV.

Föräldar var lika jobbiga på sextiotalet som idag, förstår man.

Juno


Kommentarer
Postat av: peter

Jag kan varmt rekommendera

Nalle Lufs och Skrutten av Gösta Knutsson

Det finns flera böcker om jag inte minns fel men det är en oslagbar humor i dessa böcker. Tyvärr uppskattar inte alltid barnen att pappa skrattar hela tiden så att de inte uppfattar vad han läser

2009-11-26 @ 18:35:12
Postat av: Juno

Hej! Skoj, ska ta en sväng till biblioteket när vi kommer hem och se om vi hittar det du rekommenderar. Allt tokigt går hem och allt spännande. Fast vi är nog inte redo för Blyton än...Tack och kram!

2009-11-27 @ 19:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback