Vi ses vid "baked beans"hyllan

WILLY:S kör en reklamkampanj som är rejält långsökt. Billiga priser leder till kärlek som leder till bebis som blir statsminister. Öh, räcker det inte med att de har bra priser? Ingen på hela jorden drömmer väl om att springa på sin drömprins vid baked beans på WILLY:S heller?!

På radio körs en annan långsökt reklam där en lott genererar en liten slant men en annan lott genererar en tusenlapp. Som man inte är nöjd med, fast Husman Hagberg har nöjda kunder. På finlandssvenska. Jag har svårt att greppa den här sortens reklam. Jag ska inte flytta, så vad menar de? Om jag ringer dem så blir jag så nöjd att jag bestämmer mig för att flytta trots allt?

Men visst, kanske fungerar det. Reklamens makt är stark. Jag funderade för en minut sedan över varför jag valde just baked beans. Sedan fick jag svaret i reklampausen. Programmet sponsras av Heinz och bilder på ketchup och (trumvirvel) baked beans. Sinnet är svagt.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback