Stackars tjej

Någon jag känner har kört lite för snabbt på en väg där en farbror polisen stod. Så nu har hon inget körkort, stackars tjej. Det är svårt att köra långsamt. Med detta i bakhuvudet anstränger jag mig för att inte köra så fort.

När jag alltså kommer krypandes in mot rondellen igår ser jag att någon har parkerat i den. Men va fan, tänker jag och gasar lite för att köra in framför den som jag antar har fått motorstopp och bildat kö bakom sig. Det är visst inte alls en parkerad bil, den har inte alls fått motorstopp. Den kör, långsammare än en snigel, runt i rondellen. Jag sneglar på föraren och hon ser ung, överstressad och gråtfärdig ut, stackars tjej.

Första gången i en rondell bruden? skrattar jag då och gasar på lite i uppförsbacken, bara för att jag kan.

Juno


Kommentarer
Postat av: M

Nästan lite elakt av dig ;-)

2009-11-12 @ 11:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback