Med mord i sinnet

Mord i sinnet sänds på TV4+ men jag vågar inte titta. Jag är rädd att bli rädd och inte kunna sova gott i natt. Eftersom jag inte vågar se Mord i sinnet tittar jag på nyheterna. Där visar de en dokumentär om delfinslakt. Där får man se hur de delfiner som inte väljs ut till delfinshower slaktas istället för att släppas ut i havet igen.

Det är en världsberömd delfintränare, Rick O'Barry, som en dag fattade att delfinerna han tränade och höll fångna kanske inte var lyckliga. En av hans delfiner begick nämligen självmord och sedan dess kämpar han för de fångna delfinerna. Och så upptäcker han den här helt ohyggliga slakten, lyckas filma den och släppa filmen så jag kan se den på nyheterna.



Och så trodde jag att nyheterna skulle vara mindre läskiga än Mord i sinnet. Snacka om mord i sinnet. Snacka om rädd. Jag gråter. Jag blir förbannad, jag blir så rädd över att se att det är så här. På riktigt. Jag kommer inte kunna sova gott i natt. Jag skäms över att vara människa just nu.

Juno

Kommentarer
Postat av: Tantaugusta

Nu känner jag mig väldigt feg, men jag vågar inte se filmen...orkar inte. Men borde. Sen?

2009-11-14 @ 19:08:19
Postat av: Juno

Du har spenderat din beskärda del tårar för i höst. Det räcker med att bestämma sig för att inte gå på någon mer delfinshow även om de är helt fantastiska. Ja, för oss då. Inte för dem.

2009-11-14 @ 22:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback