Godis eller godis

Det är Halloween igen. Då ska man skrämmas och bli skrämd. Vi har skippat skrämslet i år, jag blev i och för sig rätt så skraj när jag kom ner på natten efter vatten och kliver in i köket...



Alla skåpdörrar i hela köket på vid gavel. Som i någon poltergeistfilm från sjuttiotalet. Hua. Varför? Ut med fukt och kyla säger maken, fast egentligen tror jag det är en undanflykt för att få skrämma mig lite.

Igår kom svåger med son och de var preppade med skräms. Otäcka masker som de som tur var hann få av innan Elsa såg, skrek, grät eller innan jag såg, skrek och grät. Inte en enda bus-eller-godis påhälsning har vi fått heller. Ungarna (och alla vi andra också för den delen) frossar lyckligt loss på godisskålen.



Det är en bra halloweenhelg, minimalt med skräms, maximalt med godis.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback