Äntligen semester, kom så sover vi

Hej hej El Quseir. Barnen tog genast sina lyckliga-att vara-fria-efter-sex-timmars-flyg-och-buss-resa ben på upptäcksfärd när familjen angjorde hotellet. Man vet aldrig vad som kan gömma sig bakom nästa dörr. En glad gubbe kanske. Femåringen kommer rusande tillbaka och ropar "Oj mamma, jag pratade med en kille här ute men jag glömde bort att jag inte kan förstå vad han säger".




Eftersom det är ett fint hotell har mamman och pappan bara tänkt på de praktiska aspekterna med ett sådant. "Nä, det där behöver inte ta med, det måste ju finnas på hotellet" och så har de dessutom bestämt sig för att packa light, så light det nu kan bli med två småbarn. Följdaktligen ser de inte riktigt ut som de andra gästerna på hotellet. "Öh, nu vet jag vad jag glömde" säger mamman, "typ alla kläder som man inte ser ut som trash i".


A room with a view.

Men värre saker har hänt. Allt kommer att bli härligt även i skrynkliga schaviga kläder. Imorgon. Nu ska det sovas, ettåringen tjuvstartade redan klockan sex i matsalen till allas enorma avund. Imorgon sol. Imorgon härlig frukost. Imorgon bad. Imorgon.

Idag: godnatt.

Juno


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men åh vad du/ni är värda en härlig semester :-) Kram

2009-11-22 @ 21:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback