Tiden GÅR fortare ju äldre jag blir

Tiden går fortare ju äldre du blir. Så sa ju alltid alla vuxna till en när man var barn. Och man tänkte att vilket jäkla tjat om denna eviga klyscha. Men det är sant och det känns helt galet. Mina finaste kollega börjar bli lite rund om magen och snart ploppar det ut en bebis. Vilket ju är helt underbart! Men det drar igång lite minnen och tankar om livet. 

Så känns det inte alls länge sedan Elsa var en groda i min mage. Men nu är hon tio månader och klappar händerna, vinkar, säger ta-taaa när hon får något och kan nästan gå. Fast hur gick det till? Hon kom ju nyss, hon är ju bara en liten liten liten bebis?

Och Joar, egentligen var det inte längesedan han var en liten groda han heller. Men han ska fylla fem nu, han diskuterar och resonerar och är full av frågor om "hur funkar det?" och kan snart cykla och simma. Om ett år börjar han skolan och jag måste lära mig gångertabellen igen och Europas nya karta för annars kan jag inte förhöra honom när han ska ha prov.

Sen kommer han dundra runt på moppe och Elsa kommer dundra runt på någon bönpall och de kommer dricka öl i Skogås Centrum och....då vid den tiden är jag redan femtio år. Argh! Brun papperpåse hitåt fort, tanten måste hyperventilera. Och allt detta bara för att min fina kollega är lite rund om magen...

Juno


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tja, du kan ju alltid göra en ny bebis var fjärde år, så håller du dig kvar i småbarnsåren lite längre...jag menar vem vill vara en fräsch femtioåring när man istället kan vara sliten och sömnlös även då! ;-)

2009-05-13 @ 13:11:15
Postat av: Monster-tanten

Varför är det Elsa på bönpallen och Joar som brummar moppen istället för tvärtom? Tjejer kan också köra....

2009-05-13 @ 14:35:43
Postat av: Juno

Hm, jag är tyvärr rätt så övertygad om att mina barn kommer göra mig sömnlös och sliten när de är tonåringar. Med eller utan nya ungar vart fjärde år, då är jag snarare död...



Sterotypa jag. Klart Elsa ska köra moppe!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback