Det inte rådjuren tar...

...har man ändå inte kvar. Ett år blommade ett helt hav av tulpaner och vi var rätt så nöjda. Vi hade läst att de prickiga typerna inte gillar lavendel så vi kände att vi hade lurat dem genom att sätta tulpanlökarna i lavendelhäcken. Men året efter så bestämde de sig för att vår lavendel inte är farlig. Varenda knopp var avkapad och dessutom hade de krafsat upp och smaskat i sig alla lökarna också. Jamen kom an då så ska jag göra stek av er, era prickiga odågor!


en gång för länge sedan...

I år kom till vår oerhörda förvåning, och glädje, ett fåtal tulpaner upp trots allt. Men det är inte meningen. För rådjuren har skaffat sig en allierad, en förrädare på insidan. Det lilla de inte orkade ta rockade glatt vår tiomånaders loss på. Varför?

Juno

Kommentarer
Postat av: Tantaugusta

Ett litet tips som jag inte vet om det fungerar, (för jag har aldrig haft nån tulpanodling) men det kom några kunder och ville ha avklippt hår att strö ut i häcken. Det skulle lukta så illa (tyckte rådjuren) så att de höll sig undan. Värt att prova?

2009-05-17 @ 22:08:19
Postat av: Juno

Ja, det låter onkeligen lite småläbbigt. Ska ju klippa både mig och sonen snart, allt är värt att testa!

2009-05-21 @ 17:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback