Cykelstar

Tiden räcker aldrig till. Det vet ju alla. Men igår slets jag mellan ett måste och ett vill. Jag måste köra ett varv på träningscykeln om jag inte ska rulla fram i sommar. Jag vill leka lite med senast införskaffade singstarskivan. Vill maken tävla i singstar med mig? Med tanke på att han samtidigt frågade lillan om de skulle tävla i vem-somnar-först-leken tolkade jag det som ett nej.

Och inget bra gick det på teve heller, men varför skulle det göra det, det var ju lördagkväll så då är alla ändå ute och roar sig med annat. Typ. Jaha, och där i vardagsrummet stod jag ensam kvar. Leka eller träna? Leka och träna. Ja. En timme och femton minuter senare rasade jag av cykeln, hes och svettig. Det är asasasjobbigt att sjunga samtidigt som man cyklar. Om nu någon hade funderat på att testa någon gång. 

Juno


Kommentarer
Postat av: L

Du är inte dum du!

2009-05-10 @ 17:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback