stora tjejen

jag sitter i vardagsrummet utan en enda leksak. mamma är i köket. jag ropar på henne nu.

- mamma?
- ja-a
- maammaa?
- ja-a
- maaaaaamma?
- ja-a
- MAAAMMA!
- JA-A
- MAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!

nu kommer äntligen mamma, hon är nog lite trög som bara står kvar och ropar när jag tydligt förmedlat att jag vill att hon ska komma och ge mej en rolig leksak. nej men vad nu? hon bara vinkade och gick igen. va?

- mamma?
- ja-a

nä alltså. så här kan vi ju inte hålla på. där borta ser jag en leksak. men jag sitter ju här. dumma. okej, då tar jag sats nu. en hand fram, ett knä fram, en annan hand fram, ett annat knä fram. hand, knä, hand, knä, hand, knä...tungan rätt i mun. fokusera fokusera. jaaaaaa!!!!!!!! jag är framme. jag kröp till leksaken. jag är bäst!

- MMMMMMMMMMMMAMMA! IHHHHHHHHHHHHHHHHH!
- nämen gumman, du kryper! bravo! nu är du stora tjejen!

ja. jag är stora tjejen. åtta månader och tjugoen dagar stora tjejen är jag.

elsa


Kommentarer
Postat av: Oliver

Jaaa vad roligt! Nu kan vi krypa ikapp och skynda oss att börja gå och springa :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback