Face off

Vegamamman blev så himla fin! Och så är hon rätt så fotogenisk redan utan smink. Med lockar i håret blev hon helt enkelt jättevacker. Och hon poserade så naturligt för fotografen. Själv blev jag inte vacker. Tvärtom faktiskt. Sonen konstaterade att "mamma, jag känner inte igen dig". Och det gjorde inte jag heller. Maken sade bara "alltså, du ser ju lite läskig ut". Och det gjorde jag också. Det blev lite dracula parar sig med geisha över det hela.

Men vi kämpade framför kameran, barnen och jag. Och jag hade nog förväntat mig att någon bild skulle bli fin, trots mina svarta ögonlock och röda läppar. Men faktum är att det inte fanns en enda riktigt bra bild på hela "rullen". Och då har det klickat ungefär sjuttio gånger i våra ansikten. Så nu är det klart. Det jag redan visste. Jag ska hålla mig på andra sidan linsen.

Så efter tre timmar gick en mamma hem med en superfin portfolio om elva bilder. Hon kunde inte vänta innan hon skulle få visa upp sig för sin man och visa alla bilderna. Den andra mamman kunde inte vänta innan hon skulle få tvätta av sig sminket och våga visa sig för sin man och barn igen. Face off. Och sonen pussar och säger att "du ser finast ut så här, som vanliga mamma".

Juno


Kommentarer
Postat av: P

Japp, jag älskar dig bäst som du är

2009-03-23 @ 23:28:11
Postat av: Mina

Vad söt du är!

Tänk om du hade haft en annan sminkös, kanske en som du också kunde kommunicera med :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback