Singstarmaraton

Efter nattning av de minsta barnen var det dags för Singstar. Egentligen var jag rätt trött men när jag har andra omkring mig som är beredda att ställa upp på sånglekar så måste tröttheten ignoreras. En liten stund i alla fall. Så vi sjöng, det var mixlag, det var tjejerna mot killarna, det var usla poäng och det var singstar poäng. Det konsumerades chips, oliver och ganska mycket vin.

 

Schlager, åttiotal och ABBA. Bella var grym, elva år och körde åttiotalshits så det rök om det. C var inte fullt lika grym, han funderar som bäst på en kupp som ska tvinga tillverkaren att återkalla alla Singstarspel från marknaden. Det gör han nog fortfarande för övrigt. Mitt spel kan ju försöka ta ifrån mig. Tillslut gav vi upp och vid tre gick alla normalbegåvade personer och lade sig. 

 så här såg det ut när de kloka gick och lade sig

Fast kvar satt PKL och JOJE på varsin kudde och körde bäst av fem. Fast ingen orkade egentligen räkna längre. Eller sjunga heller för den delen. Nä, inget mer vin nu! Jo vin, ända tills det är slut och dessutom tror jag det är fel på den röda micken för jag fattar fan inte hur du kunde vinna (igen). Nu kör vi samma låt en gång till, men jag kör med den blå micken. Jag orkade knappt stiga upp längre, fast det gjorde solen och tillslut tog äntligen vinet slut och jag kunde manövrera den andra tjurskallen till dörren. Ajö ajö, gonatt nu och sov så gott (tills barnen vaknar om en timme eller två).

 och så här såg det ut när de två idioterna gick och lade sig

Och sade jag att vinet äntligen tog slut? Det blev lite diffust där på slutet...



Juno


Kommentarer
Postat av: Cissi

Naaw så sött! Och klokt sagt av Joar tycker jag ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback