En sorgligare död än Michael Jacksons

Två dödsfall idag. Säkerligen ännu fler men två som jag läser om ungefär samtidigt. Ingen är någon jag känner, en är en kändis. Hans död känns mest fiktiv, precis som hela hans person kändes för mig. Ingen person jag kan relatera till på något vis. Inga tårar.

Men den andra...
en ettårig flicka som dör, instängd i en bil. Mamman ska hämta sin lilla tjej på dagis men hon är inte där. För hennes pappa har glömt att lämna henne på morgonen. Istället har hon spenderat hela dagen fastspänd i hans kokheta bil. Ett litet barn, dött av värmeslag i en bil. En dotter. Någons världens finaste lilla tjej. Mina tårar är oändliga.

Världens mest onödiga sorg. Stackars mamman, stackars pappan, stackars liten.

Juno


Kommentarer
Postat av: Kurt

Det kommer nog snart att ske i Sverige också. Regeringen har i nya skollagen beslutat att kommunerna inte längre är skyldiga att ansvara för barntillsyn på obekväm arbetstid.

2009-06-26 @ 03:44:49
Postat av: Daniel

Även om det säkert känns bra att skylla allt trist som händer på regeringen så är det faktiskt pappan som har ansvar för att inte lämna sin dotter i bilen. Inte danska regeringen, inte danska barnomsorgen och ingen annan heller.

2009-06-26 @ 09:13:06
Postat av: Apan

Håller med Daniel. Varför ær vi så duktiga på att skylla allt på någon annan, speciellt regeringen? Ansvaret var pappans i det hær fallet, ingen annans. Det æcklar mig att folk kan tænka "det ær regeringens fel att barnet dog". Skitsnack. Problemet ær att vi inte tar eget ansvar utan skyfflar över det på någon annan.

2009-06-26 @ 10:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback