Ett ynkligt bidrag till videobutikens fortlevnad

Idag har jag varit på videobutiken och hyrt film. Det var helt otippat och flera år sedan sist. Besöket  föranleddes av att sonen har sommarlov. Han, pappan och lillasyster är hemma tillsammans medan jag är på jobbet. Nästa vecka ska han gå på dagis men det är sååå lååångt dit. Nu skriker någon präktig morsa någonstans att det är fullkomligen vedervärdigt att ha barnen på dagis fast man själv är ledig (bara pappan, inte jag). Vill föräldrarna inte vara med sina barn, va? Och fram till dess att ungen ska spärras in på dagiset, mitt i sommaren, då ska han sitta kedjad vid teven. Han kommer bli förstörd för evigt.

Ja men säger jag då till mitt försvar. Det är ju inte så många andra barn som är hemma på sina sommarlov. Och eftersom den stackaren också har åkt på svinkoppor så vågar inte så många leka med honom. Så det blir ensamt. Och en pappa och en lillasyster står sig totalt slätt mot att få leka med kompisarna. Alltså, joo vi vill vara med honom men han vill inte vara med oss. Inte hela dagarna i alla fall. Han klättrar på väggarna här hemma och för att få väntan tills han får gå på dagis igen lite roligare har jag idag varit och hyrt tre filmer.

Om en Rövardotter, om en folkabil som heter Herbie och om jordens sista robot WallE. Och han ska inte lämnas helt åt sitt öde. Ikväll får han sällskap till Rövardotter av en myssugen mamma. Fast han och pappan redan har tingat på WallE imorgon. Tyck vad ni vill.

Juno

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker det låter vettigt jag men jag är väl å andra sidan ingen expert. Inte ens med i klubben... :)

2009-07-22 @ 09:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback