Så pretto

Surfar runt lite på Internet och söker inspiration till ett kalas med rymdtema. Suck. Jag blir helt överhopad av "titta på det här stora rymdskeppet, det tog mig flera dagar att sy" och "så här fint hade vi målat en tre meter lång rymdraket att hänga på väggen, det tog fem timmar att måla" och "titta vad söta barnen blev i de här autentiska rymddräkterna som jag har sytt i silvertyg och vadderat med...medan hjälmen är gjord av..."

Men för helvete. Jag ville väl inte bli nerklubbad i golvet av alla förbannade prettomorsor. Jag ville hitta på någon annan som jag, som vill göra lite rymdigt utan att behöva ägna en månad åt det. Nu har jag köpt flera rullar aluminiumfolie, det lär vara rymdigt, kanske jag bara rullar in båda mina barn i lite folie så blir det bra. Själv kan jag ta på mig vilka av mina kläder som helst och låtsas att jag är det "svarta hålet".

Nämen jag klagar, det är ju jag själv som har valt rymdtema. Och det är ju jag som gillar temafester. Så jag stänger min trötta mun och tuffar till Farsta nu, för lite mer orkar jag allt anstränga mig. Ett par stjärnor vore fint att ha i rymden i alla fall.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback