Omväxling förnöjer inte

Barnens kusin har fått en teve av grannarna. Herr granne kom kånkandes på den i förrgår kväll och ställde in den i elvaåringensrum. Eftersom det är en sån där manick som har inbyggd DVD-spelare så följde det även med en lånefilm. Jag har sällan sett en lyckligare unge. Hon studsade upp och ner i sin säng och pep klädsamt hela tiden. Sen tittade hon som hastigast upp på mig och konstaterade "Nu kommer jag nog inte ner något mer ikväll".

Nej, eller så kommer hon knappt ner något mer på flera dagar. Igår var hon faktiskt på väg över för att lämna tillbaka filmen när fru granne sade att det är okej att låna den ett par dagar till. Så hon såg hon så där löjligt glad ut igen och försvann tillbaka in på sitt rum. Jag tror att hon som bäst sitter där uppe och ser High School Musical 3 för femte gången nu.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback