Jag är en Hedenhös

Mina bloggande vänner är lite kassa på att blogga. Det är sånt som jag kan sura över lite ibland, varför kan de inte logga på sina datorer och skriva lite? Så jag får veta vad det händer för roliga saker i deras liv. Tänker jag då.

Idag aktiverade jag mitt facebookkonto igen efter ett och ett halvt års envis tystnad. Och för att försöka fatta vad prylen är, vad jag ska göra där (förutom att titta på brorsdotterns studentfoton vilket föranledde min påloggning) så kikar jag runt lite på vänners profiler, eller sidor, eller väggar, eller vad det nu heter.

Och så fattar jag. Inte facebook. Det fattar jag inte men jag fattar en annan sak. Mina bloggande vänner är inte alls avloggade när de inte bloggar. De är bara kassa på att blogga. För de är på fejjan istället. Men jag hittar mest halvtänkta tankar där. Typ det regnar. Eller det är soligt. Eller jag ska koka kaffe. Eller åka till jobbet. Eller hej hej någon särskild kompis.

En anings förvirrande och ett mycket märkligt sätt att få inblick i sina vänner och bekantas liv. Totalt fragemtariskt och jag fattar fortfarande inte grejen. Vi får se hur länge det här gästspelet på världens populäraste sajt varar. Det får mig att känna mig väldigt gammal, inte så populärt faktiskt.

Juno


Kommentarer
Postat av: Fia

Hahaha....du är roligt du. Ge det lite tid så lär du dig :-)

Lycka till!

2009-07-07 @ 09:08:02
Postat av: Juno

TUR att jag har er "brorsbarn" som är unga och moderna och kan lära en gammal faster hur man gör på fejset!

2009-07-07 @ 15:19:28
Postat av: Jenny "B"

Hittade dig här oxå . Inte så dåligt av mig som faktist är riktig dålig bloggare. Ge inte upp med Facebook. Har själv hittat många gamla kompisar från förr, och riktigt kul att knyta kontakten . Vi hörs på FB kram igen ..

2009-07-07 @ 22:24:08
Postat av: Jenny "J"

om jag misslyckas på fejset så är jag i alla fall en rätt hyfsad bloggare. någon talang ska man väl ha =)

2009-07-08 @ 12:05:39
Postat av: Tantaugusta

När man har talang så är det helt ok att göra både ock. :) Jag gillar också Fejjan!

2009-07-19 @ 23:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback