en stoooor grop

det var en liten vattenpöl på vår gång. fast det regnade ju hela tiden så det var små vattenpölar överallt. men nu när solen skiner så ska alla vattenpölarna vara borta säger pappa. och det är de också, alla utom en liten vattenpöl på vår gång. det är inte bra säger pappa och hämtar gubbarna från kommunen. de hämtar grävmaskinen och ska fixa bort pölen.

först gräver de en liten grop, sen gräver de en liten större grop. och en av gubbarna står i gropen, undrar hur han ska komma upp igen? han kanske får åka på grävskopan upp! det är spännande att stå och titta men jag har inte tid för jag ska hjälpa pappa att samla små små små träd som han klipper ner. om jag samlar tjugo träd plus min veckopeng så kan jag köpa en bamsetidning sen. det vill jag!

   

joar

ps. mamma är sur på sitt bild-reddi-schering-s-programm säger hon. om någon är en fena (en fisk eller?!) på gimp så måste den personen ringa till min mamma och berätta hur hon ska göra en enkel kropp (crop säger hon)...

Kommentarer
Postat av: Cissi

Man byter till photoshop :) .. där kan jag hjälpa dig! ;)

Postat av: Juno

fast där kan jag också, det här är en snikig freeware som jag har på min lilla dator =(

2009-07-19 @ 21:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback