Lite leksugen nu

Det nya nyttiga, hurtiga, sunda året har börjat helt fel. Med till Sandsjö följde inte bara våra vänner utan även osten, chipsen och det mousserade vinet som inte gick åt på nyårsafton. Vi har ätit gott, onyttigt och mycket. Och det kändes helt rätt. I goda vänners lag så är det helt rätt att äta god mat med grädde i men ikväll så råkar jag titta ner på mig själv och inser att om man har svullat så blir man också ett svullet svullo.

Inte mycket lustigt med det. Men det ska bli desto lustigare att göra sig av med svullet runt midjan när det efterlängtade WII spelet dyker upp hemma. Har lust att leka med det nu. Så om det ska bli något kilo ner under tvåtusennio får vi gå i familjecelibat och inte träffa fler vänner i år. Eller så måste vi tvinga alla att köra en omgång WII boxning som aptitretare när vi ses. Och sen äta ett knippe morötter ihop. Om det är lördag kan vi kandera morötterna först. Då blir det nästan som godis. Har jag hört.

Juno

Kommentarer
Postat av: Tant

Annars kan du stämma träff med mig på Friskis. Funkar faktiskt rätt bra...;)

Svullet svullo :)))))))) Den var kul! Och stämmer nog in på många av oss efter helgen...

2009-01-06 @ 15:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback