Prio mig

Jag har två träningsdagar i veckan. Det är måndagar och det är torsdagar. Är man världens sämsta morsa om man väljer bort föräldramötet på dagis på torsdag till förmån Step up? Antagligen, men å andra sidan så var jag ju på föräldraråd istället för att träna igår. Hur kan det komma sig att denna lilla ynka frågeställning ska växa sig till en stor dåligt-samvete-i-magen-klump på en gång?

M berättade igår att hon valde bort en middag med vänner på lördag för att kunna rida på söndag morgon.
Tant Augusta skriver på sin blogg att hon våndats floder innan hon fattade beslut om att ta sig tid till återhämtning istället för att streta på för andras skull och själv må dåligt.

Det handlar om att prioritera. Att göra val som får mig själv att må bra utan att det skadar någon annan allt för jävla mycket. Så vem tar skada om jag inte går på föräldramöte? Nä precis, inte någon. De kommer nog inte att ens märka att jag inte är där. Eller kanske till och med tvärtom, nu får de en stunds lugn och ro på mötet när inte Lännas största glappkäft är där. I själva verket gör jag världen en tjänst. Så. Nu har jag bestämt mig. Jag prioriterar mig själv och gör andra lyckliga på kuppen.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback