Simultankapaciterad

Skulle försöka vara som en normal kvinna. Simultankapaciterad. Eller vad det nu kan heta. Så jag packar ner det lilla barnet i vagnen för sov. Jag kör det stora barnet till dagis för lek. Jag börjar förbereda det lilla barnets lunch. Ägg i en kastrull, en laxfilé i micron för att tina, eldar lite i kaminen, kollar lite jobbmail. När timern ringer på micron ska jag gå ner och ta tid på ägget.

Så var det tänkt. Men jag har fokus som en fiskmås. Jag kollar lite jobbmail, rensar i högen som ligger i vägen för musen, papper som ska till tandläkaren i kuvert, sätta upp radonmätarna, vad höll jag på med? Jo, slå på den andra datorn för att göra en jobbsak som passar bättre på stor skärm. Nej men det var redan klart, vad då? Just det, skriva ut från annan dator. Slår på skrivaren.

Fan vad det luktar. Sniff sniff. Bränt? Definitivt bränt. Skrivaren? Nä. Dator ett? Nä. Dator två? Nä. Jag luktar runt i huset och kommer ner i köket där jag visst kokar ägg. Det var ju bara en timme sen. Varför ser det så fult ut och varför luktar det så illa?


Nu ska jag gå ner för trappan. Gå in i köket. Koka ett nytt ägg. Stirra på ägget ända tills det är dags att ta upp det. Ingenting annat. Bara koka ett nytt ägg.

Juno



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback