Lost and found

Maken har förlorat en fjärrkontroll till en värmemogrunk på landet. Den är helt spårlöst och jag säger: Kolla i frysen! Jag tappade bort mina nycklar för många år sedan. Jag letade precis överallt men de var borta. Ända tills jag en dag hittade dem bredvid ärtorna i frysen. Jag hade lagt in dem samtidigt som jag packade upp matkassen.

Här i huset har en osthyvel varit saknad. Den dök upp i lådan med presentpapper, snören och rosetter. Allt ligger såklart någonstans. Ibland har man själv varit kreativ, ibland har man fått lite hjälp. Den försvunna pepparkaksdegen lär inte ligga någon annan stans än i magen. Frågan är bara vems mage...

Juno


Kommentarer
Postat av: Mina

Jag brukar hitta sakerna i kylen eller i skafferiet =)

2009-12-15 @ 09:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback