En häxa och en bitch

Det har skett en olycka vid Södra station varför det inte går några tåg från Karlberg när jag ska hem vid femtiden. Visst, det är fredagkväll, folk är trötta och alla vill hem. Men allvarligt talat, vad kan personen i biljettkassan göra åt det rent konkret? 

- - -

Nej, precis. Ingenting. Vilket folk inte verkar förstå för de står där tre meter från luckan och hojtar om reseersättning. OCH NÄR FAN SKA TÅGEN BÖRJA GÅ IGEN? skriker en tjej. Tjejen i luckan vet inte, hon har tyvärr inte mer information just nu, vi kan bara vänta och se. Eller försöka hitta alternativa resvägar hem.

Det tänker jag göra och börjar bana mig ut för att gå till S:t Eriksplan istället varpå förbannade bruden vrålar i mitt öra. JAG SKITER I OM DET HAR VARIT EN OLYCKA - JAG SKA HEM! Men vad fan! "Full av empati hör jag" säger jag ironiskt.

SKIT I MIG. BITCH. Ja, det gör jag ju faktiskt. Jag skiter i henne högaktningsfullt men likväl..."Jeez, du får väl ta kvasten och flyga hem" muttrar jag till vrålet och går till tunnelbanan.

Jaha, blev man inte sur över att tåget är inställt så fick man en till chans. Tack.

Juno


Kommentarer
Postat av: Tantaugusta

Man förvånas nästan dagligen över att intelligensnivån, både den emotionella och den "vanliga", är så låg. Vi bor ju ändå i ett land där alla får gå i skolan. Det är då jag verkligen börjar ifrågasätta mitt yrkesval - det kanske är mitt fel??

2009-12-19 @ 11:04:27
Postat av: Tantaugusta

Ps. När en sån här sak händer, så krävs det mycket stryka att strunta i omvärlden och gå en egen klok väg. Även om händelsen i sig inte är en katastrof. Du har styrkan och är klok, det är så skönt att veta!

2009-12-19 @ 11:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback