Det kunde ha varit värre. Det kunde ha varit jag.

Det är många människor på stan, oavsett om det är måndag eller inte. Världens längsta kö på Åhléns för att länma igen en bok. Världens längsta kö på BR för att handla sista julklappen. Jag känner mig varm och trött och rätt matt på det hela taget.

Men ha ha! Plötsligt skär ett illvrål genom luften och jag vänder mig mot ljudet bara för att få syn på en person som är svettigare än jag, tröttare än jag är och förmodligen inte rätt matt utan schack matt. Nedanför henne, ligger ett rosa bylte och ormar sig. Sparkar och kastar sig runt medan hon oavbrutet skriker "Jag vill inte ge den till Lina, jag vill ha den själv! Uuuuuäääähhhhhh! Dumma mamma!"

Och förlåt mig nu. Men jag blev så glad. Glad för att jag inte var den mamman som hade valt eller varit så illa tvungen att ta med barnen till affären. Ja menar, vad är en kö för problem? Den står jag så gärna i. Och så himla varmt är faktiskt inte.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback