Loppis idag, någon?

Av en hög med barnkläder kan man skapa tre nya högar. Från en kasse med barnkläder kan man lägga till i de nya högarna eller evetuellt lägga ner i en annan kasse. Från början hade jag många kassar och många högar. Nu har jag exakt lika många kassar och högar, bara en anings annorlunda struktur på dem. Känns det som meningsfullt arbete?

Och alla böcker jag har rensat ut, och alla vuxenkläder som ligger i flyttkartonger och leksaker och alla överblivna teknikprylar och fan och hans moster. Nu kan jag välja att bara ta bilen till det hormonstinna stället som kallas återvinningscentral med allt och bli av med det på en gång eller vänta till imorgon och köra in det till stan och Myrorna eller bära ner skiten i källaren i väntan på Rädda barnens loppis i Salem om ett par månader.

Varför alla dessa beslut jämt? Kan det inte bara få vara över i och med att jag har beslutat att prylarna inte ska bo i mitt hus längre? Jag drömmer om att kasta grejerna men det är ju bättre om det kan bli någon som har nytta av någonting och så är vi snälla mot Rädda barnen också. Men oktober känns långt borta... suck. Ångest.

Juno


Kommentarer
Postat av: En som också behöver rensa

Fyll bilen - finns bakluckeloppis i Lissma på söndagar.

2009-08-23 @ 14:21:43
Postat av: Juno

men va fan? det kunde du väl ha klämt ur dig IGÅR? nu är ju söndagen slut och det är en hel vecka kvar!!!

2009-08-23 @ 20:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback