Generation Q-omputer

Jag är mitt emellan den gamla och den nya skolan. På mammas tid så hade de maskinskrivning. I med ett papper i maskinen och så fram med en text som ska skrivas av. Svart på vitt. Antalet korrekta nedslag på en minut. Min kollega A är snabb som vinden när hon skriver på dator. Det är för att hon hade likadana lektioner som min mamma, fast med dator och inte skrivmaskin.

Själv hade jag inga sådana lektioner. Det fanns nog data som något slags tillval men jag hade foto istället. Fast på något vis har jag ändå tänkt att jag är hyfsat bra på att skriva på dator. Jag använder alla fingrarna, eller sex, sju kanske åtta av dem i alla fall, när jag skriver.

Jag gör ett skrivtest och med mina tvåhundra poäng och 32 klarade ord på den avtalade minuten kommer jag på plats nittiotusen eller något sådant. Det säger mig ingenting. Jag behöver lite att jämföra med. Vilken generation är du?

Testa dig här

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback