En otäck gubbe

En kväll i vintras knackade det på köksfönstret. Lillan som sitter i sin stol och äter vänder sig om vid ljudet och skymtar i mörkret utanför en otäck gubbe. Det var grannen som roade sig lite. Det stackars flickebarnet får hjärtslag, flyger i luften så att knäna flaxar och gråter hysteriskt. Fortfarande, efter ett par månader, så gråter hon när hon ser honom.

Ikväll när jag i godan ro står och plockar lite med disken känner sig grannen plötsligt lite sugen på en favorit i repris. Knack knack på rutan. Jag får hjärtslag och flyger i luften så att ben och armar flaxar. Jeez. Knock and die. Jag misstänker att min granne lider av någon bisarr slags dödslängtan.

Juno


Kommentarer
Postat av: Mina

Så kontentan är "knacka inte på fönstret hos fam. i Länna...?"

Postat av: Juno

för ett långt och fridfullt liv rekommenderar husfrun att man knackar på dörren istället =)

2009-04-21 @ 07:58:00
Postat av: Mina

Jag kan t o m ringa innan ;)

2009-04-21 @ 07:59:20
URL: http://jagochjagigen.blogspot.com
Postat av: Nabo

Fick liite dåligt samvete första ggn... andra ggn måste jag erkänna att det var liite roligt... är hockey-mask, stege och ett försiktigt "tap-tap" på sovrumsfönstret framåt småtimmarna att gå för långt? Vad säger panelen?

2009-04-21 @ 10:57:45
Postat av: Juno

om man inte vill fylla år en gång till så är det helt okej...

2009-04-21 @ 13:53:11
Postat av: P

Du om hon skall vakna krävs det mer än ett försiktigt tap-tap !

2009-04-21 @ 21:17:30
Postat av: Juno

din förrädare. det finns en stor källare där ni killskrällen kan få bo. har hört att ingen kommer märka att ni bor där på mååånga år. frid i villan...

2009-04-22 @ 09:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback