Desperate housewife

Jag var så glad. I fredagskväll. Över att ha på mig riktiga kläder istället för mina vanliga gå-hemma-och-sladdra mjukisar som har kräksfläckar på axlarna. Över att ha nytvättat hår och lite rouge på kinderna. Över att ha mina kära vänner och kollegor omkring mig. Över att kunna sitta i en mysig soffa och snacka om ditten och datten i normal samtalston (i motsats till att prata bebisspråk eller skrika åt döva fyrårsöron). Små saker som gör mycket i jakten på att få känna sig mänsklig.

Efter middagen somnade lillkråkan och då brukar det vara för natten så jag som inte hade bilen med mig in till stan passade på att dricka cava och vitt vin tills kinderna blev röda (det behövdes bara tre små glas för det). Sen tävlade vi i singstar och jag var sämst som vanligt men trots att jag är så dålig förlorare var jag glad. Det var rolig musik och lite action och jag trallade vidare hela vägen hem.

Resten av helgen har jag varit en fru som klippt och skuren för den gammeldagse karlen och städat, kokat plommonmarmelad och stekt pannkakor. Men mycket vill ha mer och nu drömmer jag redan om bubbliga viner och rosiga kinder...

Juno


Kommentarer
Postat av: L

Pax för en dejt!

2008-09-15 @ 20:20:32
Postat av: Juno

du kommer inte undan ens om du försökte!

2008-09-16 @ 10:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback