Läsförståelseproblem

Jag kokade lite lingonsylt. Läste recept på nätet och sen ner i köket och blanda mina lingon med vatten och socker. När det det skulle ha kokat klart efter tio minuter låg mina lingon fortfarande och flöt i allt vatten. Klagar för maken som undrar varför jag hällde i tre och en halv liter vatten när det ska vara tre och en halv deciliter. Ja det kan man verkligen undra.

Nu står det plommon från mamma i mitt kök och jag ska koka plommonmarmelad. Jag läser recept på nätet och förundras över att det skiljer så mycket på recepten. Det ena med ett och ett halvt kilo plommon ska ha lika mycket socker och vatten och koka tio minuter, det andra ska ha en deciliter vatten och...vänta nu här, går tillbaka och läser igen. Nä. Det står en och halv deciliter vatten i det första receptet med.

Jag visste att man förlorade förmågan att tänka när man ammar men jag hade ingen aning om att man förlorar förmågan att läsa också!

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback