veveve punkt supermamman punkt nu

Så känner jag mig idag. Det är höstlov och två av mina barns kusiner är här. Eftersom det regnade på förmiddagen har vi halloweenpysslat, hela vardagsrumsbordet är fullt av spöken, fladdermöss, paljetter, piprensare, flirkulor och papper i all världens färger.

När regnet avtog packade jag in alla ungarna i bilen och åkte en sväng till skogen. Lillasyster i sele på magen genom Vilses skog och vidare till ICA Maxi på jakt efter en pumpa och svart karamellfärg. Mellis, amma, pling plong på dörren och välkommen till storebrors kompis i huset bredvid.

Nu står makaronilådorna i ugnen, den orangea ljuslyktan med spökslottet står och lyser på bordet och jag väntar bara på att maken ska komma hem och ta över lite grann så jag kan få bli trashanksmamman en stund istället. Det är ju jobbigt med suveränitet ju.

Juno

Kommentarer
Postat av: Tantaugusta

Wow! Du är ju makalös! Hur hinner man???

2008-10-30 @ 10:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback