madagaskar 2

mamma och jag har varit på bio idag och sett madagaskar 2. den var jätterolig och jag var inte rädd någonting och mamma sov bara en jätteliten stund.

 först skulle vännerna (lejonet alex, giraffen melman, flodhästen gloria och zebran marty) flyga hem till new york igen. pingvinerna hade byggt ett flygplan. men efter en stund sa pingvinkapten att han hade en god och en dålig nyhet. den goda nyheten var att de skulle landa om en jätteliten stund. den dåliga nyheten var att de skulle kraschlanda.

det var ganska bra att krascha för de kom till savannen där det fanns massor av likadana djur att leka med. en annan flodhäst blev kär i gloria för att hon var så enorm och fet och fin och alex hittade sin mamma och pappa. det tyckte jag var bäst i filmen. mamma tycker att pingvinerna är coola.

sen var det med en gammal tant från new york också och hon var superduper bra på att slåss. särskilt bra tycker hon om att slå ner stackars kattlejon. det var också roligt tycker jag. men sen minns jag inte mer vad som hände, jo allt vatten tog slut och lejonet och zebran och lejonpappan fixade tillbaka vattnet igen och då dansade de.

ja, den var skoj.

joar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback