Jul = Galna morsor

Nu är det bevisat. Julen gör mammorna galna. Med barnen som ursäkt ska det bakas, pyntas, köpas töntiga tomtar och plötsligt är huset fullt av diverse tingel tangel och granen ska prydas med glitter och blinkande godis. Min kompis A är undantaget, hon har alltid varit julfreak, med eller utan barn, det har nog med någon trasig kromosom att göra...

Idag (av alla jävla dagar) ramlade jag in på en julavdelning på jakt efter julblommor. För det första är det helt galet där med folk som ska prompt ska ha sina adventsstakar, julstjärnor, tomtar, tingel tangel och förbaskade julblommor just till 1:a advent. För det andra är det morsor i överflöd. Pappor och ungar hasar utmattade efter.

Framför en liten julstad med ett tåg som tuffar runt och lampor som blinkar på husen står en mamma och hennes dotter, kanske en sex-sju år sådär. Mamman säger med tindrande ögon något om att det är så fint och kanske vill flickan extremt gärna ha ett sånt tåg? Flickans svar på det är "Mamma, hur ska vi komma ut härifrån?!" Men mamman som nu julshoppar för sin dotters skull ger sig inte, nu ska mamma titta på lite stjärnor och visst är det roligt så säg. Flickan svarar nu ganska gällt att "Men mamma, när ska vi åka HEM?!"

Själv ska jag ägna kvällen åt att limma ihop byggsatsen med pepparkakshuset (så att sonen och jag kan GLÄDJAS åt att dekorera det imorgon på hans ledig dag) och sen ska jag slå in 24 julklappar till hans julklappskalender. Jag var totalt emot julen förut. Men nu är jag lika galen som alla andra med ungar. Hej tomtegubbar slå i glasen och låt oss lustiga vara.

Juno

Kommentarer
Postat av: Tant

Precis! Det är ju inte konstigt att vissa av oss håller sig ifrån det ;) Men du gör det bra! Lycka till i julstöket - och dina barn kommer ha en fin jul!

2008-12-04 @ 08:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback