En guld * till Dufweholms Herrgård

När tre-komma-elva-åringen bröt armen förra helgen tog vi i princip en springnota från hotellet där vi hade tänkt spendera vår romantiska weekend. Eller ja, vi kastade in nyckeln och ropade att vi måste upp till Astrid Lindgrens barnsjukhus och att vi lovar att betala när vi kommit hem igen. Och det var okej med dem, bara det är ganska ovanligt.

Vid vår ankomst kom två av ägarna, far och son Åström, och hälsade oss välkomna vilket kändes ovant trevligt och personligt. Vi hade bokat deras lyxsvit med breda trätiljor på golvet, en himmelssäng med två små nallar som värmde upp sängen åt oss, badrum med balkong och bubbelbadkar. Allt gav en känsla av att varje rum är speciellt, liksom deras gäster.

När jag ett par dagar senare ringde för att göra upp om räkningen funderade jag på om någon del av kostnaden skulle kunna täckas av någon sorts försäkring eller så. Typ. Inte för att pengarna är det viktiga när ens son har brutit armen men, ja ni vet, fyra tusen är fyra tusen. Och så visar det sig att dessa underbara personer som äger Dufweholms Herrgård inte vill ha betalt alls, inte för "afternoon tea" som vi drack, inte för världens godaste kolor som vi åt på rummet, inte för förlusten de själva gjorde på en tom svit och två sjurätters som ingen skulle äta.

Jag tror faktiskt inte att jag någon gång stött på en sådan snällhet från en vinstdrivande verksamhet. Det är en otrolig goodwill för dem, nu rekommenderar jag dem varmt, vilket jag hade gjort ändå, utan att ens ha bott där. Och så ser jag redan fram emot att kunna lämna bort två busungar om ungefär ett år och åka tillbaka för bubbelbad och champagne med min man.

Så, om ni funderar på en mysig weekend på två timmars bilfärd från Stockholm. Åk till Göran och Fredrik i Katrineholm
www.dufweholm.se. Hälsa från oss!

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback