Jag hatar människor

Jag hatar att ta tunnelbanan till T-centralen, bara för då måste man trängas med typ tusen andra stressade, trötta, illaluktande och fula människor som ska till pendeln. Eller värre, som kommer från pendeln så man möter dem och de krockar med mig. Säkert med flit också. Min före detta kollega JW konstaterade en gång att jag nog hatar människor.

Alltså var jag ganska nöjd över att få hoppa in i bilen när jag skulle hem idag. Men så vid PK-huset blir jag prejad av en brud som tror att hon ska köra förbi mig i korsningen, i en vänstersväng, på min högra sida. Det kan hon glömma. Här har jag stått i kö, här är jag trött, här är jag sen till dagis och hon kan lägga ifrån sig sin mobil och lära sig att köra bil istället. Så jag stirrar lite på henne och hon stirrar tillbaka och sedan ligger hon två centimeter bakom mig i hela tunneln och jag är bra sugen på att bromsa om det inte vore för insikten att det är jag som åker på whiplashen.

När hon drar om mig efter tunneln, bara för att hamna en bil framför mig på centralbron är jag tvungen att köra om henne, bara för att jag kan även om jag vet att det är asbarnsligt. Och för att hon var lite ful. Och för att JW nog har rätt. Jag hatar människor. Eller så är jag bara övertrött och hormonstinn, vad vet jag.

Juno


Kommentarer
Postat av: Mina

*asg
Erkänn att det var en skön känsla att köra om henne...

2008-03-13 @ 13:36:06
Postat av: Juno

...och snart kan du bete dig lika illa =)

2008-03-13 @ 19:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback