Rund under fötterna

Det går inte att beskriva hur läskig den här värmeböljan är. Mina fötter har svällt upp till något som påminner om ett par uppblåsta latexhandskar, fast med kortare tår. Skor är inte att tänka på. Allt jag vill är att sitta med fötterna i en hink med isvatten, tänk den som ändå var en flaska dyr champagne...

Förra gången jag vaggade runt med varma fötter vaknade min man en morgon och ropade förvånat:

- Älskling, varför i hela fridens namn ligger det en påse ärtor i sängen?!

En ganska berättiga fråga. Jag hade i panik gått upp på natten och letat efter något som kunde svalka. Frysta ärtor fungerade fint. Fast nu har jag förfinat metoden. En vetekudde i kylen hela dagen svalkar skönt på natten. Och så står sängen intryckt en decimeter från väggen så jag kan lägga upp fötterna i det öppna fönstret om det börjar ryka om dem.

Men jag längtar efter lite svalare dagar.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback