Heja Sverige!

Det är fotbolls-EM. Ingen kan väl ha undgått det? Det är större med EM än OS i år. För mig i alla fall. Jag vet inte om det beror på mina kluvna känslor för att OS går av stapeln i Kina. Eller om det är så att det inte känns som vi lika många OS-hopp i år som för fyra år sedan. Eller om det helt enkelt är så att fotboll blivit roligare med åren.

Men roligt är det. Jag har tittat lite på alla matcher. Och om tio minuter är äntligen dags för Svensk avspark. Det var åtta år sedan Sverige slog Grekland var det någon som sade, jag tror vi vänder detta ikväll. Jag är optimistisk. Nu är det dags att logga av, matchen går inte av stapeln på vår lilla 43" - den går på grannens storbildsteve såklart.

Juno

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åttio år sedan, till och med, som Sverige slog Grekland. Men nu är det bara att börja räkna från noll igen! :)

2008-06-10 @ 22:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback